Producción científica de los miembros del grupo
Capítulos de libro
- Los deberes escolares y el éxito educativo: un enfoque psicopedagógico [2019]
- Evaluación e intervención educativa en las competencias matemáticas: una perspectiva psicoevolutiva [2019]
- Abandono no ensino superior: Variáveis pessoais e contextuaisno processo de decisáo [2019]
- Diversas formas de motivar en el proceso enseñanza-aprendizaje [2018]
- Analysis of Instructional Programs in Different Academic Levels for Improving Self-Regulated Learning SRL through Written Text [2018]
Artículos
- The Role of Anxiety in the Relationship between Self-efficacy and Math Achievement [2020]
- The effect of a mindfulness-based intervention on attention, self-control, and aggressiveness in primary school pupils [2020]
- The contribution of executive functions in predicting mathematical creativity in typical elementary school classes: A twofold role for updating [2020]
- Self-concept and inattention or hyperactivity– impulsivity symptomatology: The role of anxiety [2020]
- Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities [2020]
Tesis
- Aprendizaje autorregulado y logro académico en estudiantes universitarios: Un estudio de medidas repetidas [2019]
- Impacto de estrategias y metodologías docentes para la atención de necesidades educativas del alumnado en el ámbito de la Educación primaria [2018]
- Factores de riesgo de ciberagresión y cibervictimización en estudiantes de Secundaria [2018]
- Assessment of attentional problems with and without learning disabilities;Evaluación de los problemas de atención con o sin dificultades de aprendizaje [2018]
- Variables de comportamiento para desarrollar un modelo de interacción en los LMSs [2017]
Ponencias
- Predicting academic performance of university students from multi-sources data in blended learning [2019]
- Using Android Wear for avoiding procrastination behaviours in MOOCs [2016]
- Predicting students' performance: Incremental interaction classifiers [2016]
- The impact of the calibration judgements on approach to learning in virtual environments [2014]
- Variables predictoras del rendimiento académico en el Espacio Europeo de Educación Superior y la Universidad de Oviedo [2009]